dimarts, 27 de gener del 2009

El meme del 7

Què és això? I com funciona? És el primer que se'm va passar pel cap quan vaig llegir el meme del 7 al blog de Lucrècia de Borja que em passava aquesta entrada. Les normes són:

  1. Incloure el vincle a la pàgina de la persona que t'ha convidat a memejar
  2. Compartir 7 coses d'un mateix, al blog, alguns a l'atzar, altres de curiosos.
  3. Convidar a 7 persones a que facen el mateix.
  4. Fer saber als 7 del punt 3 que han estat convidats deixant un comentari als seus blogs.
  5. Si no tens 7 amics, o ja han estat convidats... inventa-te'ls!! cerca a la xarxa, potser faces nous amics...
Les normes són simples però el nivell està alt. Com no sabia de quines set coses podia parlar (set vicis, set plaers, set manies, set imatges, set... set coses!!) he fet una cerca per google: 'set'. Si posava això em sortien un munt d'empreses, així que he posat 'siete' i m'he topat amb la pàgina del wikipedia. Així que escriure set coses que m'han sorpres del número set.

  1. Per a la religió catòlica el set és un número molt recurrent: els set pecats capitals, els set sacraments, les set plagues, les set virtuts, els set dons de l'Esperit Sant entre d'altres.
  2. Els antics astronoms que s'avorrien molt i es passaven tot el dia mirant el cel i pensant en tot allò que els hi passava pel cap van observar set estrelles (ara cinc d'elles són planetes, un astre satèlit i l'estrela solar).
  3. El set es considerat un número perfecte doncs representa la suma de les coses terrenals (el núm. 4) i les coses celestials (el núm. 3). Un número màgic.
  4. L'arc de Sant Martí en té set de colors: roig, groc, taronja, verd, blau, violeta i morat.
  5. William Skakespeare va divir en set les edats de l'home o de la dona: l'infant, el nen, l'amant, el soldat, l'adult, l'home madur i el vell.
  6. L'expressió 'estar en el setè cel ve de la religió islàmica la qual té set cels.
  7. Que coincideix en molts llibres sobre literatura fantàstica (Harry Potter: set llibres, set cursos, set horcruxes; Les cròniques de Narnia: set llibres; etc.).
Set coses sobre el número set però ara vaig a pensar dins de la meua curta i innocent vida què significa el número set. Vaig nèixer un dia set, tinc set tases (les quals adoro i si se'm trenca alguna ploraré), el dia set acabo els exàmens, a ma casa som set cosins germans -sense contar-me a mi- i el setè dia de la setmana és el meu millor dia (com a lleó que sóc i com a persona perquè ja no treballo).

No sé si serà un número màgic però a mi m'agrada el set per ser el dia del meu aniversari. Un dia faré una reflexió sobre els números...

Les set persones a les qui els hi passo el meme són...

En veu baixa
Silenci d'això, d'allò i del qui vulgui explicar
Strahd de Homo homini deus est (un futur catedràtic de filosofia que segur que ens farà pensar molt :P)
Juanra de Palabras escritas
Joan de l'Estació
Al pensador somiejant

4 comentaris:

Juanra ha dit...

És una bona idea. Pot se que m'animi i tot a fer-ho.
Un dubta: pot ser en castellà, no? Es que el castellà me va millor :P

MeiAlbiol ha dit...

Crec que no hi ha cap problema, en les normes no posa cap pega i... les normes són les normes.

Suposo que el propòsit del meme és escriure i compartir. Igual es pot fer sense que t'ho demanen però amb un motiu centres més el tema.

;)

Lucrècia de Borja ha dit...

Curiós el numero...

7 ciber-besets

Strahd ha dit...

Rebut el repte :) La propera vegada la dedicaré al meme (ja vorem qué se m'ocorreix...)
Una abraçada, i petons! ^^