divendres, 8 de febrer del 2008

La gavina

Volia fa temps parlar ja de la gavina. Què és la gavina a més del meu lloc de reflexió? Doncs és el títol d'una havanera. Pels qui no sabeu què és es tracta d'un estil musical d'origen mariner (o això crec). Com que vaig nàixer a Tarragona i mon pare és mariner vaig créixer dins d'aquest ambient.

Un altra cosa a dir és que tinc molta afició per la música. Canto en un cor i després m'agrada molt escoltar música en català. Aquesta afició m'ha fet cercar molts músics i cantants, a més de cantar peces de música que pot ser no hauria escoltat mai. "La gavina" va ser una peça coral que vaig cantar a l'institut. Més endavant la vaig sentir cantada per Mª del Mar Bonet. Què puc dir d'ella? Em quedaria curta perquè la seva veu em transmet tantes coses quan l'escolto.

I la cançó m'agrada tant perquè la sensació que una té quan canta una havanera amb els baixos, tenors i contralts... és com si 30 persones en foren una al mateix temps. Com si la veu ens unira en una sola. És la música feta viva...

Bé, aquí us deixo la lletra d'aquesta havanera. Només dir un altra cosa, si teniu curiositat hi ha una versió de Josep Maria Cantimplora (qui és???) on canvia la lletra totalment i de forma molt graciosa. El títol es diu "la gallina folladora" imagineu el demés.

Oh! Gavina voladora que volteges sobre el mar
i al pas del vent mar enfora,
vas volant fins arribar.


A la platja assolellada,

platja de dolços records

on dia i nit hi fa estada,
la nina dels meus amors...

Digues-li que sento dolça melangia

i que en ella penso en tot moment.

Oh! si igual que tu gavina el mar pogués travessar
fins arribar a la platja on tan dolces recordar
i veure la imatge bruna en un suau despertar
de la nina que entre somnis és tan grat d'acariciar...

NB. La cançó és original de Frederic Sirés però la versió més sentida és de Marina Rosell. Al youtube la podeu escoltar ;)

2 comentaris:

Anònim ha dit...

l'autor de "La Gavina" és Frederic Sirés.

MeiAlbiol ha dit...

Moltes gràcies Anònim! Ara ho canvie, una abraçada ;)