dimarts, 22 de gener del 2008

La biblioteca

Anar a la biblioteca a mi se'm fa com anar a l'aventura. Cada vegada que hi vaig sé que descobriré alguna cosa nova. Avui per exemple, buscant un manual sobre traducció i que no he trobat al final, m'he deixat caure per una secció on m'he meravellat de dos exemplars.

Més endavant ja us n'adonareu que sóc una militant per la llengua catalana. Estime molt la meua llengua en totes les seves varietats així com tinc clar que si no comencem, la gent del carrer, a lluitar per ella i defensar-la la perdrem.

Bé, després del meu petit discurs, continuo. Doncs m'he quedat una mica bocabadada perquè he trobat dos llibres que parlen sobre el multilingüisme a l'Estat espanyol. Un es diu El paraíso políglota de Juan Ramón Lodares i l'altre Multilingualism in Spain de Mª Teresa Turell. He pres nota d'ells i quan tinga una estona... n'he de treure moltes! intentaré llegir-me'ls.

Un dels motius és perquè últimament amb tota la polèmica que hi ha ara sobre les llengües i la seva oficialitat a l'estat serà una nova forma de veure les coses. Ja en parlaré...